План роботи гуртка «Краєзнавець»
на період дистанційного навчання
з 08.11.2021
по 19.11.2021
№ п/п
|
Дата |
Зміст роботи |
Час роботи |
Примітки |
1. |
08.11.21 |
1. Віртуальні екскурсії музеями України:
Національний музей літератури України. 2. Представити на онлайн-захист один з
експонатів зал Національного музею літератури України. 3. Підбір фото для виготовлення фото колажу:
«Захоплююча подорож музеями України».
|
15.30-17.30
|
Платформа Edmodo, платформа Zoom, http://museumlit.org.ua/untitled-video-13/ |
2. |
10.11.21 |
1. Віртуальна екскурсія до Національного
художнього музею України. 2. Представити на онлайн-захист музейний
твір українського мистецтва (зал з іконами, іконостас, зал портретів,
історична постать і т.д.). 3. Підбір фото для виготовлення фото колажу:
«Захоплююча подорож музеями України».
|
15.30-17.30 |
Група Viber, платформа Edmodo, платформа Zoom, https://www.youtube.com/watch?v=lCmC40Y4TNM |
3. |
15.11.21 |
1. Віртуальна екскурсія до музею Івана
Гончара. Зал української вишивки. 2. Підбір фото для виготовлення фото колажу:
«Захоплююча подорож музеями України».
|
15.30-17.30
|
Платформа Edmodo, https://www.facebook.com/watch/?v=731199094283576 |
4. |
17.11.21 |
1. Перегляд документальних та художніх
фільмів: «Великі українці» (телеканал «Інтер»). 2. Демонстрація фото колажів: «Захоплююча
подорож музеями України».
|
15.30-17.30
|
Платформа Edmodo, https://www.youtube.com/watch?v=ehAOdXVIa1s
|
Пам’ятка з історичного краєзнавства
Шкільне
краєзнавство – це поліфункціональна діяльність. У ході краєзнавчої співпраці
учителів та їх вихованців здійснюється:
1)
Освітньо-пізнавальна функція - вивчення, пізнання минулого краю.
2) Пошуково-дослідницька - науковий пошук, відкриття
раніше невідомих подій, явищ, імен. Школярі під керівництвом учителя набувають
не тільки знань, а й навичок працювати з науковою літературою, архівними
матеріалами, музейними фондами, спостерігати, записувати спогади, аналізувати,
синтезувати, робити власні висновки, трансформовувати їх у повідомлення,
реферати, лекції, доповіді, наукові конкурсні роботи, статті.
3)
Перетворювальна, суспільно корисна праця – це і догляд за пам´ятниками, і
шефство над ветеранами, учасниками бойових дій, й організація виставок, кутків,
музеїв, поширення знань про рідний край.
Як
галузь наукового пізнання минулого краю шкільне краєзнавство грунтується на
певних основоположних засадах – принципах,
дотримання яких носить обов´язковий характер:
1. Патріотична спрямованість.
Краєзнавча діяльність підпорядкована формуванню
національної свідомості, любові і гордості за свій край, його героїчне минуле,
патріотизму – готовності захищати свою Вітчизну, розбудовувати й зміцнювати її суверенітет,
незалежність.
2. Науковість.
Вивчення
має будуватися на міцному науково-теоретичному грунті, знанні форм і
методівдослідницької роботи.
3. Природовідповідність.
Цей
принцип вимагає враховування природних можливостей дітей-дошкільнят, окремо – учнів 1-4, V-ІХ, Х-ХІІ класів, дбати, щоби
зміст і обсяг краєзнавчих досліджень був посильним, доступним, відповідав інтересам, віковим
можливостям дітей.
4. Оптимальне поєднання дослідної і
суспільно корисної діяльності.
На
основі вивченого слід створювати краєзнавчі кутки, музейні експозиції,
доглядати за могилами
загиблих, пам´ятниками, поширювати краєзнавчі знання.
5. Комплексність.
У ході вивчення краю використовувати
міжпредметні зв´язки, адже навіть похід чи експедиція – це дотик до природи,
історії, культури його населення, географії, економіки, людського побуту,
етнографії і фольклору краю і потребує поєднання даних різних галузей знань, зусиль
учителів різних предметів.
6. Систематичність.
Шкільна
краєзнавча робота має здійснюватися не тільки по всіх напрямах, а й упродовж навчального року, канікул, всього
шкільного періоду.
7. Планомірність.
Робота
не повинна проводитися стихійно, у річному плані школи, класних керівників, керівників гуртків, музею передбачаються
заходи, дати, виконавці.
8. Наступність, скоординованість.
Реалізується
переходом від рівня нижчого до вищого, а також – встановленням зв´язків між різновіковими туристсько-краєзнавчими
формуваннями – товариствами, гуртками, факультативами
і т.д.
9. Зв´язок дитячих краєзнавчих
установ з місцевими державними і громадськими краєзнавчими
установами і закладами.