Про автора


Прізвище, ім’я, по батькові: Алексєєва Елла Миколаївна

Рік народження: 02.06.1976

Посада: вчитель історії та правознавства

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії

Педагогічне звання: «старший вчитель»

Стаж роботи: 20 років

Місце роботи: комунальний заклад «Успенівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів”  Гуляйпільської міської ради

Адреса: домашня - вул. Миру, 16, с. Нове, Гуляйпільський район Запорізька область, 70211; службова – вул. Перемоги, 20, с. Успенівка, Гуляйпільський район, Запорізька область, 70211

Телефон: (06145) 99-4-25

E-mail: ellaalekseeva76123@gmail.com

Короткий опис творчого шляху

    Працюю вчителем історії та правознавства в Комунальному закладі «Успенівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Гуляйпільської міської ради, Запорізької області. Виконавчий директор Громадської організації «Творчий союз акмеологів». Працівник «Запорізького обласного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді».  Член Української наукової школи педагогіки і психології життєтворчості. м. Київ.

    У 2011 році нагороджена Дипломом лауреата обласного конкурсу для обдарованої молоді у галузі «Педагогіка». Робота на тему: «Нова школа – школа розвитку життєвої компетентності особистості». 

    У 2010-2011 році приймала участь у  районному  конкурсі  «Учитель року». Презентувала досвід на тему: «Проективно-рефлексивна технологія навчання як оптимальний засіб формування життєвої компетентності учнів». Матеріали конкурсної роботи опубліковані в науково – методичних журналах «Відкритий урок: розробки, технології», «Педагогічна майстерня».

    У 2013 році у районному конкурсі «Класний керівник року» з досвідом на тему: «Створення інтерактивного середовища щодо формування життєвої компетентності вихованців».

    У 2014 році у районному конкурсі «Учитель року», де представляла досвід на тему: «Актуалізація пізнавально-творчого потенціалу учнів на уроках правознавства». Посіла почесне І місце.

    Маю Сертифікат учасника Міжнародної науково-практичної конференції «Людиновимірність гармонізації культурно-освітнього простору майбутніх педагогів: наукові досягнення і перспективи». 11-12 червня 2015 року, м. Мелітополь;

  • сертифікат учасника Всеукраїнської науково-практичної конференції молодих учених і студентів «Актуальні проблеми навчання і виховання в контексті сучасної освітньої парадигми». 22-24 жовтня 2015 року, м. Мукачеве; 
  • сертифікат учасника осінньої школи дослідницьких методів та академічного письма. 9-11 вересня 2016 року, м. Київ.

    Червень 2017 року учасниця Фестивалю інноваційної освіти «Відкривай Україну». Виступила з майстер-класом на тему: «Створення нової української школи, школи життєвої компетентності та розвитку творчого потенціалу».

    У 2017 році нагороджена Дипломом лауреата про інноваційний педагогічний досвід, відзначений Центром нової освіти Івана Іванова.

    Серпень 2017 року учасниця Всеукраїнського Форуму «Вчительська Тухля - 2017», що проходив за сприяння Громадської платформи Лабораторія Освіти. 

    На Форумі виступила з майстер-класом на тему: «Проективно-рефлексивна технологія самоорганізації освітньої діяльності».

    Виступи на семінарах серед педагогів району, семінарі для директорів області з акмеологічним тренінгом на тему: «Акме педагогічної компетенції».

  • сертифікат учасниці національної премії GLOBAL TEACHER PRIZE UKRAINE 2018;
  • сертифікат учасника Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю «Професійна підготовка фахівців у вимірі нових освітніх реалій». Івано-Франківськ, 11-12 жовтня 2018 р.;
  • учасниця Міжнародна науково-практична конференція «Передові освітні практики: Україна, Європа, Світ». 16 – 17 листопада 2019 року, м. Київ, виступ на тему: «Інноваційне змістово-технологічне перезавантаження навчально-виховного процесу на засадах життєтворчої освітньої парадигми».

    Освіта майбутнього: концепції, методи, підходи. Колективна монографія. К.: Педагогічна думка, 2019. 410 с. Дослідження на тему: «Акмеологічний аспект фахової підготовки та перепідготовки педагогічних кадрів».

    Співавтор посібника «Життєтворча освітня стратегія нового тисячоліття «Нова генерація – нова Україна»: прогностичні засади проєкту».


Алексєєва Елла Миколаївна


    Коли я була маленькою, дуже полюбляла «вчити» меншеньких своїх друзів, писати на імпровізованій дошці крейдою і виглядати як справжня вчителька. Для цього я робила гарну зачіску як у вчительки історії Алли Олексіївни, у мене було справжнє вчительське плаття як у Любов Прокопіївни, я впевнено виступала, дивлячись у такі ж допитливі дитячі оченята, розповідала цікаве з прочитаної книги як вчитель біології Віталій Іванович, а парфуми як у Марії Іванівни залишили свій аромат і навіюють спогади,  і по сьогодні, про мої шкільні роки.

То було справжнє дитяче вчительське щастя. Магічне поєднання долі своєї і дитячої, дотик до дитячого серця найкращими поштовхами свого – інакше не можливо, це не буде справжнім, не дасть користі.

Сьогодні я звичайна сільська вчителька. Працюю в середній школі села Успенівка, що в Гуляйпільському краї, Запорізької області. А викладаю я такі предмети: історія і правознавство, світова література, мій рідний край.

Щоб бути справжнім вчителем, який має, що донести дітям крім тексту підручника і шкільних правил, я постійно сама навчаюся. І поповнюю свою скарбницю педагогічної мудрості досвідом великих педагогів минулого і цінними напрацюваннями педагогів сучасності.

Постійно дізнаватися і творчо впроваджувати – ось за таким правилом я вибудовую свою вчительську діяльність.

А ще, у постійних спостереженнях і роздумах, у мене викристалізувалися принципи, за якими я навчаю і виховую своїх учнів.

Ось деякі з них:
  • За дитину! А не проти неї. Ніколи не воювати з дітьми!
  • Успіх! Успіх! Усіма силами добиватися хоча б маленького успіху кожної дитини!
  • Щоб захопити учнів, потрібно надати їм майстерність…
  • Кожний урок – відкриття!
  • Те, що під силу мені, по силам і учневі, коли він працює разом зі мною.
  • Кожна дитина має право на свій темп, свій шлях і свій потенціал можливостей.
  • Діти не повинні обговорювати інших дітей – взагалі ніколи, ні при яких обставинах
  • Свій вплив на дитину здійснювати через надію, що вона добра, і навіть, якщо впала, то підніметься. Дитина повинна бачити, що в неї вірять.
  • Приймати і любити дитину такою якою вона є.

Я можу бути м’якою і суворою, дуже серйозною або кумедною, я стою саме такою, якою потрібно у певних обставинах, якого відношення вимагає конкретна ситуація. Але я завжди дію за покликом серця, за покликом любові до дітей.

Я не знаю для себе іншого мистецтва виховання, яке б не було наслідком глибокої любові до дітей. Таким чином, я і навчання дітей підпорядковую найвищій меті, а саме пробудженню у них найкращих почуттів.

Зі свого боку найвищою цінністю я вважаю – здібність людини до співчуття, намагання допомогти тим, хто опинився у скрутній ситуації, не залишатися у стороні, коли комусь погано. Так я прагну розпалити вогники дитячих сердець, які покрило попелом людської жорстокості і несправедливості, щоб їхні душі заяскріли світом любові до людей, своєї землі.

Любляча людина – вона завжди прекрасна. Завжди! Навіть якщо вона потворна. Вона гарна!

Мої учні – вони усі гарні! Я їх такими бачу.


Людина повинна мати сміливість замахуватися на неможливе, думати про немислиме.

Отже настала у моєму житті така мить, коли я зрозуміла, що якщо щось і варто робити, так тільки те, що прийнято вважати неможливим.

Я мрію про нову школу - школу захоплюючого творчого пізнання і гармонійного саморозвитку особистості?

Генріх Песталоцці - чудовий педагог, одного разу заявив всьому світу:«Я беруся за здійснення величнішої думки нашої епохи».

Сьогодні, як ніколи, педагогіка потребує нових ідей, нових відкриттів…

Я обрала для себе провідною ідеєю - ідею створення Нової школи – Школи гармонійного саморозвитку особистості.

І у цьому напрямку я стала діяти.

Разом з колегами-однодумцями ми створили Громадську просвітницьку організацію «Творчий союз акмеологів».

Науково-дослідна лабораторія інноваційних гуманітарних технологій Творчого союзу акмеологів розробила такі проекти:
  • Проект залучення освітянської громадськості до створення в Україні загальнонаціонального інноваційного освітнього простору
  • Соціальний проект створення на базі сільських будинків культури молодіжних студій гармонізації особистості
  • Соціальний проект створення навчально-реабілітаційного центру для дітей, які опинилися у кризових життєвих обставинах.
А сьогодні ми працюємо над інноваційним освітнім проектом «Школа нового покоління».

Настав час! У ноосферному просторі Всесвіту проголошено початок нової педагогічної епохи. Епохи педагогіки життєтворчості особистості.

Гучно, розкотистою луною, в атмосфері інноваційної педагогіки звучить заклик "Спрямуй свій творчий потенціал на створення нової школи − школи гармонійного саморозвитку особистості!".

Давайте, як радив Ернесте Чегеваре, «будемо реалістами – і здійснимо неможливе».

Приєднаємося до заклику і зазнаємо дивовижне відчуття захоплення новими ідеями педагогіки життєтворчості!